کوماتسو

کوماتسو

کوماتسو یکی از پیشتازان عرصه تولید خودرو های سنگین و قطعات کوماتسو می باشد که در سالهای گذشته با تولید مدلهای مختلف خودرو ها از جمله خودروهای راهداری سهم قابل توجهی را در بازار جهانی از آن خود نماید و محصولات بسیاری را در کشورهای مختلف به فروش برساند. در ادامه بیشتر در زمینه ی تاریخچه شرکت کوما تسو توضیح خواهیم داد.

کوما تسو از سال 1968 با تولید بیل هیدرولیکی از سری H به جمع شرکت‌های تولید کننده بیل مکانیکی پیوست. این در حالی است که این شرکت از سالها قبل از این در عرصه تولید خودرو و لوازم جانبی خودرو فعالیت داشته است ولی به صورت جدی و تخصصی از سال 1968 در این عرصه اقدام به برند سازی نمود.

این شرکت با همکاری شرکت های آمریکایی توانست مجموعه ای از خودرو های سری H را تولید نماید و درآمد مطلوبی را از فروش این مدل خودرو به دست آورد.

ایران در سال 1980 در هنگام جنگ با عراق که کشور های زیادی از ارائه خودروهای راهداری به ایران خودداری میکردند با کوما تسو برای خرید خودرو های راهداری ساخته شده توسط این شرکت به توافق رسید و اقدام به وارد کردن تعداد قابل توجهی از این محصولات کوما تسو نمود و از آنها در خط مقدم جبه های خود استفاده نمود.

کوماتسو با توجه به سابقه ای که در تولید خودرو های بلدوزر ، لوله گذار و … داشت تواست در عرصه تولید و فروش بیل های مکانیکی موفق شده و تعداد قابل توجهی از محصولات خود را به فروش برسانده اما این مقدار فروش در برابر رقیبان قدرتمندی که همه روزه در حال ارتقاع محصولات خود بودند موفقیت به حساب نیامد زیرا کوما تسو به مدت 20 سال کلاس وزنی بیل‌های مکانیکی تولیدی خود را در وزن 65 تن نگه داشت و آنها را ارتقاع نداد همچنین عدم راه اندازی بخشی برای تولید بیل‌هایی که از چرخ پلاستیکی به جای چرخ زنجیری استفاده می‌کنند نیز از دیگر دلایل این ناکامی می‌بود.

در حال حاضر با توجه به تغییراتی که کوماتسو در خط تولیدی و هم چنین سیاست های خود در برابر مشتریان داشته است توانسته پس از هیتاچی در رتبه دوم شرکت های تولید کننده خودرو های سنگین قرار گیرد که با توجه به سیر صعودی پیشرفت کوماتسو طی چند سال گذشته این امید میرود که به زودی به اولین شرکت تولیدی خودرو های راهداری تبدیل شود.

کوماتسو

شرکت ماشین آلات راهسازی کوماتسو با تکیه بر دانش فنی خود توانسته است در تولید ماشین آلات راهسازی و انواع بیل مکانیکی ، لودر ، بلدوزر و … پیشرو باشد. در حال حاضر محصولات شرکت ژاپنی کوماتسو در حوزه راهسازی در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

 

معنی کوماتسو:

کوماتسو (به ژاپنی: コマツ) شرکت صنایع سنگین ژاپنی است که به‌ عنوان یکی از بزرگترین سازندگان بولدوزر ، بیل مکانیکی و لودر در کنار برند هایی همچون کاترپیلار ، دوسان ، هیتاچی و هیوندای در جهان شناخته می‌شود.

تاریخچه شرکت کوماتسو :

مدیریت مرکزی شركت كوماتسو در سال ۱۸۹۴ با شروع فعاليت شركت معدني Takeuchi آغاز شد و شكل گيري اساسي و گسترش آن در سال ۱۹۱۷ در حین جنگ جهاني اول اتفاق افتاد و در همان زمان واحد توليدات آهني و تجهيزات معدني و ابزارآلات توسعه يافت. در سال ۱۹۲۱ کوماتسو از شرکت معدنی Takeuchi  جدا شد و نام كوماتسو به صورت رسمي برای اين شركت انتخاب شد. در همان سال حوزه فعاليت توليدات ریخته‌گری از تجهيزات و ماشين آلات راهسازی معدني كاملاً جدا شد.

از جمله دیگر وقایع تاریخی شرکت کوماتسو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سال 1924: تولید اولین دستگاه پرس ورق فولادی 450 تنی
  • اکتبر سال 1931: تولید اولین تراکتور زنجیری
  • جولای سال 1934: اولین عرضع در بورس توکیو (با قیمت اولیه: JPY85.50)
  • ژانویه سال 1943: تولید اولین نمونه بلدوزر
  • ژانویه سال 1953: تولید اولین لیفتراک
  • سال 1965: تولید اولین نمونه لودر
  • اکتبر سال 1968: تولید اولین بیل مکانیکی
  • ژوئن 2008: تولید اولین بیل مکانیکی هایبریدی

محصولات شرکت کوماتسو Komatsu :

کمپانی كوماتسو يكي از بزرگترين توليدكنندگان تجهيزات معدني و راهسازي در جهان مي باشد كه بالغ بر از۷۰% درآمد آن حاصل از فروش تجهيزات معدني و راهسازي شامل بلدوزر، دامپتراك، بيل مكانيكي، سنگ شكن، گريدر ، جرثقيل، دستگاه هاي حفرتونل و لودر چرخ لاستيكي و زنجيري است، كوماتسو همچنين بخش وسیعی را به توليد تجهيزات الكترونيكي اختصاص داده است.

در اين تجارت كه ۷% درآمد كل كوماتسو را شامل مي شود مي توان به:توليد حيطه وسيعي از محصولات ديگر از قبيل پرسهاي فرج، ماشينهاي توليد ورق ، ماشين ابزارها، ليفتراک ها، و دستگاه هاي مرتبط با نظاميان و تجهيزات دفاعي و واحدهاي بازيافت و سازه هاي دفتري پيش ساخته و حتي تجهيزات نيروگاهی خارجی اشاره كرد.

 

 

ماشین آلات راهسازی شرکت کوماتسو:

اگر چه بيشتر واحدهاي توليدي كوماتسو در ژاپن واقع اند وليكن اين شركت داراي واحدهاي توليدي و خدماتي و فروش در كشورهاي ديگر نيز مي باشد كه برخی از آنها در ايالات متحده آمريكا ،كانادا ، مكزيك، برزيل، انگلستان، ايتاليا، آلمان ،اندونزي، چين ،تايلند، هند و تايوان واقع مي باشند

روه فنی مهندسی فرا هیدرولیک با بیش از یک دهه تجربه اولین مرکز تخصصی تعمیر هیدرولیک بیل های مکانیکی کوماتسو میباشد

فرا هیدرولیک با واردات انواع پمپ هیدرولیک بیل مکانیکی اماده ارائه تمامی سیستم‌های هیدرولیک از جمله پمپ هیدرولیک کوماتسو  و انواع شیر های هیدرولیک که در این زمینه فعالیت های بسیاری را داشته است می‌باشد

درمجموعه  فرا هیدرولیک تعمیر و عیب یابی انواع پمپ هیدرولیک کوماتسو صورت میگیرد و شما عزیزان اگر به مشکلی در سیستم هیدرولیک دستگاه خود بر خوردید میتوانید با این مجموعه تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

گروه فنی مهندسی فرا هیدرولیک با تکیه بر کادر فنی متخصص و مجرب با بیش از یک دهه سابقه در زمینه ی تعمیرات و تهیه قطعات هیدرولیکی ماشین آلات راهسازی و معدنی کوماتسو  فعالیت و خدمات خود را با بهترین کیفیت و قیمت به مشتریان گرامی ارائه می دهد.

تشخیص درست و دقیق عیب یابی سیستم های پیچیده دستگاه های نسل جدید که عملکرد صحیح مکانیزم آنها فقط با داشتن هماهنگی بین تمامی اجزای سیستم های موتور – هیدرولیک – برق و انتقال قدرت می باشد

لذا در جهت صرفه جویی در اتلاف وقت و هزینه مشتریان گرامی و احترام به حقوق مشتریان عزیز این مهم در الویت تمامی مراحل تعمیراتی این گروه می باشد

گروه فنی مهندسی فرا هیدرولیک با بيش از يك دهه تجربه نسبت به تعميرات تخصصي هيدروليك بيل های مكانيكی هیوندای و کوماتسو و همچنین فروش قطعات يدكی اورجينال اماده ارائه خدمات ميباشد.

تلفن تماس : 55459348-02155447197-021

تماس با ما